Berlinale 2017: Τα σπάει το «Πάρτι» της Σάλι Πότερ - cinemagazine.gr
6:54
14/2

Berlinale 2017: Τα σπάει το «Πάρτι» της Σάλι Πότερ

Θανατερές ατάκες, απολαυστικές ερμηνείες, φρέσκια σάτιρα, τζαζ υπόστρωμα και μια ανήσυχη δημιουργός σε αναπάντεχο κωμικό οίστρο. Με άλλα λόγια, το καλύτερο «Πάρτι» που θα μπορούσε να μας επιφυλάσσει η φετινή Berlinale.

Απόστολή στο Βερολίνο: Νεκτάριος Σάκκας

Σκέτη απόλαυση αποδείχθηκε το διάρκειας 71 μόλις λεπτών «Πάρτι» της Σάλι Πότερ, μια τριζάτη σάτιρα δωματίου, φιλοτεχνημένη στον προσεγμένο ασπρόμαυρο καμβά του Αλεξέι Ροντιόνοφ, φωτογράφου του μοναδικού «Έλα Να Δεις». Μ’ ένα ανσάμπλ εκλεκτών πρωταγωνιστών (Κριστίν Σκοτ Τόμας, Κίλιαν Μέρφι, Μπρούνο Γκανζ, Πατρίσια Κλάρκσον, Έμιλι Μόρτιμερ) να βάζει φωτιά σε κάθε σκηνή, μέσα από ρεσιτάλ θανατερών ατακών που έγραψε για χάρη τους η έχουσα έφεση στους πειραματισμούς Βρετανίδα δημιουργός των «Ορλάντο» και «Μάθημα Τάνγκο», η υπέροχη αυτή μαύρη κωμωδία που βλέπεται απνευστί θα πρέπει ήδη να θέτει υποψηφιότητα για τα μεγάλα βραβεία της Μπερλινάλε. Αρκεί Βέβαια η κριτική επιτροπή του Πολ Βερχόφεν να έχει διάθεση να διαφοροποιήσει τη θέση της από αντίστοιχες επιτροπές που συνήθως σνομπάρουν το καλό χιούμορ ως μια πολυτέλεια ενός κατώτερου κινηματογραφικού θεού.

Στην πιο αστεία μέχρι σήμερα ταινία της Πότερ, η Σκοτ Τόμας υποδύεται την Τζάνετ, μια πολιτικό που έχει μόλις αναλάβει έλα σημαντικό χαρτοφυλάκιο στη βρετανική κυβέρνηση. Για να γιορτάσει την υπουργοποίησή της, καλεί φίλους στο σπίτι (Κλάρκσον, Γκανζ, Μέρφι, Μόρτιμερ, Τσέρι Τζόουνς), μόνο που ο άντρας της (Τίμοθι Σπαλ) τινάζει τα πάντα στον αέρα με τις αποκαλύψεις του. Στο πλαίσιο αυτό, οι αιχμάλωτες σε ευρυγώνιο φακό μορφές των πρωταγωνιστών αφήνονται σε ένα συνήθως τζαζ μουσικό χαλί να αλληλομαχαιρωθούν, βγάζοντας σκελετούς απ’ τη ντουλάπα. Στην «ωραία» αυτή ατμόσφαιρα, πρώτο βιολί αποδεικνύεται η Κλάρκσον, η οποία σκοτώνει με αφοπλιστικές ατάκες να φεύγουν απ’ το στόμα της με συχνότητα stand-up κωμικού.

Από τους συνδαιτυμόνες ηθοποιούς, όλοι προσφέρουν το απαραίτητο καύσιμο ώστε το «Πάρτι» αυτό να πάρει φωτιά, στους κατάλληλους χρόνους και στον ιδανικό βαθμό, χωρίς δηλαδή να ξεφύγει σε μια επίδειξη εξυπνακισμών που να υπερβαίνουν την ίδια την εξέλιξη της πλοκής. Νύξεις για την κρίση αξιών και το τέλος του ιδεαλισμού, αν όχι της ιδεολογίας (σ.σ. οι καλεσμένοι είναι όλοι τους μέλη-υποστηρικτές του ίδιου, αριστερού προφανώς πολιτικού κόμματος, άλλη μια εκδοχή του «party» δηλαδή που τιτλοφορεί το φιλμ), τα μεσήλικα αδιέξοδα των σχέσεων, η υποκρισία, το σεξ και ο θάνατος, δίνουν και παίρνουν μέσα σ’ ένα μικρόκοσμο που λειτουργεί εξίσου καλά από μόνος του, όσο και ως κοινωνικό καθρέφτισμα των σημερινών ηθών.

Με άλλα λόγια, όσα πολύ θα ήθελε να είναι το «The Dinner» του Μούβερμαν που είδαμε πριν λίγες μέρες εδώ.

 
Διαβάστε ακόμη:
Berlinale 2017: Φαίνεται ότι ο «Λόγκαν» φύλαγε το καλύτερο για το τέλος
Berlinale 2017: Στην «Άλλη Πλευρά της Ελπίδας», ο κόσμος μας χωράει όλους

Berlinale 2017: «Have a Nice Day» αν μπόρεις...
Berlinale 2017: To «Bar» του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια είναι μια γκροτέσκα πρόποση

Berlinale 2017: Το «Ana, Mon Amour» είναι μια σπουδαία, μπεργκμανική ενδοσκόπηση στα ψυχοσυναισθηματικά αδιέξοδα
Berlinale 2017: Η Κατρίν Ντενέβ σε ερμηνευτική φόρμα για το «Sage Femme»

Berlinale 2017: Και τι έγινε που βρέθηκες «On the Beach at Night Alone»;
Berlinale 2017: «Επιστροφή στο Μόντοκ» για τον Φόλκερ Σλέντορφ, αλλά όχι για το κοινό

Berlinale 2017: «Χοακίμ» ή αλλιώς ανιαρά μαθήματα λατινοαμερικάνικης ιστορίας 
Berlinale 2017: Καλωσήρθατε στον κόσμο του ιδιοφυή Άλεξ Μακντάουελ
Berlinale 2017: «Δεν θέλω πολλά, απλά να αλλάξω τον κόσμο»

Berlinale 2017: Ο Γιόζεφ Μπόις μέσα απ’ τον ίδιο
Berlinale 2017: To «Lost City of Z» είναι μια θεαματική εξωτική περιπέτεια χωρίς... θέαμα
Berlinale 2017: «Wild Mouse», βόλτα σε λούνα παρκ με λίγο γέλιο

Berlinale 2017: Τραγουδώντας στα συντρίμμια και αναζητώντας την χαμένη «Ευτυχία»
Berlinale 2017: Τα σπάει το «Πάρτι» της Σάλι Πότερ
Berlinale 2017: «Θα πήγαινα στο κρεβάτι με όλους και όλες»
Berlinale 2017: «Call me by Your Name», το cinemag είδε πρώτο το μικρό αριστούργημα του Λούκα Γκουαντανίνο
Berlinale 2017: (Απλά) χαζεύοντας την off ομορφιά του «Pokot»

Berlinale 2017: Η «Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο είναι μία φανταστική ταινία
Berlinale 2017: Ο Τζέφρι Ρας ζωγραφίζει στο «Final Portrait»

Berlinale 2017: Τζίλιαν Άντερσον και Χιου Μπόνβιλ φέρνουν το «Downton Abbey» στην Ινδία
Berlinale 2017: Υποκύπτοντας στη γοητεία του «On Body and Soul»
Berlinale 2017: Choose a sequel? Είδαμε το «T2 Trainspotting»
Berlinale 2017: Προσκεκλημένοι σε ένα «Δείπνο» που μπουχτίζει
Berlinale 2017: «Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει κάνει ένα τρομερό έγκλημα»
Berlinale 2017: «Δεν θα χωρίζουν τους ανθρώπους τείχη»
Berlinale 2017: Τα άναρχα blues του «Django» έτοιμα να ξεσηκώσουν το Βερολίνο
Berlinale 2017: Για ποιες ταινίες ανυπομονούμε!
Ο Πολ (Βερχόφεν) και... εκείνοι! Ανακοινώθηκε η Κριτική Επιτροπή της Berlinale 2017
Το «Hiwa» της Ζακλίν Λέντζου στο διαγωνιστικό τμήμα της φετινής Berlinale!
Η φετινή Berlinale ανοίγει μουσικά με «Django»