Όπως γράφαμε τις προάλλες, η μεγάλη έκπληξη του Φεστιβάλ, το συναρπαστικό δράμα της Ζιστίν Τριέ «Anatomy of a Fall» κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Το συγκλονιστικό «The Zone of Interest» του Τζόναθαν Γκλέιζερ απέσπασε το Μέγα Βραβείο της Επιτροπής.
Δυο μόλις χρόνια μετά τον (αμφιλεγόμενο) Χρυσό Φοίνικα για το «Titane» της Ζουλιά Ντικουρνό, οι Κάννες τιμούν ξανά μία γυναίκα δημιουργό με την Ζιστίν Τριέ να κερδίζει τον φετινό Χρυσό Φοίνικα με το υποδειγματικό «Anatomy of a Fall». Aξίζει να σημειώσουμε πως η Τριέ είναι η τρίτη μόλις γυναίκα σκηνοθέτις που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα μετά την Ντικουρνό (που φέτος ήταν μέλος της Κριτικής Επιτροπής) και την Τζέιν Κάμπιον για το «The Piano».
Η φετινή Κριτική Επιτροπή του Διαγωνιστικού, με Πρόεδρο τον δις βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Ρούμπεν Έστλουντ («Το Τετράγωνο», «Το Τρίγωνο της Θλίψης»), δεν επεφύλαξε κάποια ανατροπή στην Τελετή Απονομής και υπογράμμισε τα φαβορί ενός προγράμματος που ούτως ή άλλως θεωρήθηκε ως ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών.
Το Μέγα Βραβείο της Επιτροπής κέρδισε ο Τζόναθαν Γκλέιζερ με το «The Zone of Interest», ταινία που σηματοδότησε την επιστροφή του εκλεκτικού δημιουργού 10 χρόνια μετά το «Under the Skin» και αποτελεί μία συγκλονιστική κατάθεση πάνω στο Ολοκαύτωμα. Το Βραβείο Σκηνοθεσίας απέσπασε ο Γαλλο-Βιετναμέζος Τραν Αν Χουνγκ για το γαστριμαργικό «The Pot-au-Feu» με πρωταγωνιστές τους Ζιλιέτ Μπινός και Μπενουά Μαζιμέλ, ενώ δυο παλαιότεροι κάτοχοι του Χρυσού Φοίνικα, ο Βιμ Βέντερς και ο Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, είδαν τους ηθοποιούς τους Κότζι Γιακούσο και Μερβέ Ντίζνταρ να κερδίζουν τα βραβεία ανδρικής και γυναικείας ερμηνείας αντίστοιχα.
Άλλος ένας συνήθης επισκέπτης του Φεστιβάλ, κι επίσης βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο Χιροκάζου Κόρε-έντα έφυγε με το Βραβείο Σεναρίου για το «Monster», ένα σταυροδρόμι του «Ρασομόν» με το «Close» του Λούκας Ντοντ.
Η φετινή Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού αποτελούταν από τον Ρούμπεν Έστλουντ (Πρόεδρος) και τους/τις Μπρι Λάρσον, Πολ Ντέινο, Μαριάμ Τουζανί («Το Μπλε Καφτάνι»), Ντενίς Μενοσέ (τον ξέρετε από τους «Άδοξους Μπάστερδους» αλλά κυρίως από κάμποσες πρόσφατες γαλλικές ταινίες), η Ρουνγκάνο Νιόνι, ο Αφγανός συγγραφέας Ατίκ Ραχιμί, ο Αργεντίνος δημιουργός Νταμιάν Σιφρόν και η λαοπρόβλητη Τζουλιά Ντουκουρνό του «Titane».
Στα βραβεία του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα, η Κριτική Επιτροπή με Πρόεδρο τον Αμερικανό ηθοποιό Τζον Σ.Ράιλι, ξεχώρισε το «How to Have Sex» της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ, μία κατά το ήμισυ ελληνική παραγωγή από την Heretic των Κωνσταντίνου Κοντοβράκη και Γιώργου Καρναβά, οι οποίοι πέρσι ήταν συμπαραγωγοί στο «Τρίγωνο της Θλίψης».
Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις, κριτικές, νέα και αφιερώματα του φετινού Φεστιβάλ Καννών εδώ: https://www.cinemagazine.gr/cannes/
Τα βραβεία του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών
Χρυσός Φοίνικας:
«Anatomy of a Fall» της Ζιστίν Τριέ
Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Anatomy of a Fall» εδώ.
Μέγα Βραβείο:
Τζόναθαν Γκλέιζερ για το «The Zone of Interest»
Διαβάστε τη γνώμη μας για το «The Zone of Interest» εδώ.
Σκηνοθεσία:
Τραν Αν Χουνγκ για το «The Pot-au-Feu»
Διαβάστε τη γνώμη μας για το «The Pot-au-Feu» εδώ.
Ανδρική Ερμηνεία:
Κότζι Γιακούσο για το «Perfect Days» του Βιμ Βέντερς
Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Perfect Days» εδώ.
Γυναικεία Ερμηνεία:
Μερβέ Ντίζνταρ για το «About Dry Grasses» του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν
Βραβείο Επιτροπής:
«Fallen Leaves» του Άκι Καουρισμάκι
Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Fallen Leaves» εδώ.
Σενάριο:
«Monster» του Χιροκάζου Κόρε-έντα
Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Monster» εδώ.
Χρυσή Κάμερα:
«Inside the Yellow Cocoon Shell» του Τιεν Αν Φαμ
Χρυσός Φοίνικας ταινίας μικρού μήκους:
«27» της Φλόρα Άννα Μπάντα
Ειδική Μνεία ταινίας μικρού μήκους:
«FÁR» της Γκούνουρ Μαρτινσντότιρ Σλούτερ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ του ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr από τις ΚΑΝΝΕΣ 2023
Κάννες 2023: Κριτική «La Chimera» της Αλίτσε Ρορβάχερ
Κάννες 2023: Κριτική «Monster» του Χιροκάζου Κόρε-έντα
Κάννες 2023: Κριτική «Fallen Leaves» του Άκι Καουρισμάκι
Κάννες 2023: Κριτική «Perfect Days» του Βιμ Βέντερς
Κάννες 2023: Κριτική «The Pot-au-Feu» του Τραν Αν Χουνγκ
Κάννες 2023: Κριτική «The Old Oak» του Κεν Λόουτς
Κάννες 2023: Κριτική «Kidnapped» του Μάρκο Μπελόκιο
Κάννες 2023: Κριτική «A Brighter Tomorrow» του Νάνι Μορέτι
Κάννες 2023: Κριτική «Anatomy of a Fall» της Ζιστίν Τριέ
Κάννες 2023: Κριτική «Club Zero» της Τζέσικα Χάουζνερ
Κάννες 2023: Κριτική «The Zone of Interest» του Τζόναθαν Γκλέιζερ
Κάννες 2023: Κριτική «Asteroid City» του Γουές Άντερσον
Κάννες 2023: Κριτική «Close Your Eyes» του Βίκτορ Ερίθε
Κάννες 2023: Κριτική «May December» του Τοντ Χέινς
Κάννες 2023: Κριτική «Killers of the Flower Moon» του Μάρτιν Σκορσέζε
Κάννες 2023: Κριτική «Banel & Adama» της Ραμάτα-Τουλάγε Σι
Κάννες 2023: «Film trailer for the film that will never exist: Funny Wars» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ
Κάννες 2023: «Ζαν Ντι Μπαρί (Λίντον)» της Μαϊγουέν
Κάννες 2023: «Strange Way of Life» του Πέδρο Αλμοδόβαρ
Κάννες 2023: «Homecoming» της Κατρίν Κορσινί
Κάννες 2023: «Black Flies» του Ζαν-Στεφάν Σοβέρ
Κάννες 2023: «How to Have Sex» της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ
Κάννες 2023: «Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου» του Τζέιμς Μάνγκολντ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Κάννες 2023: Ο Τζόνι Ντεπ μιλάει αποκλειστικά στο cinemagazine.gr
ΒΡΑΒΕΙΑ
Βραβείο στις Κάννες για το ελληνικό κινηματογραφικό σχέδιο «Liar Man» του Μανώλη Μαυρή
Το ΣΙΝΕΜΑ / cinemagazine.gr ταξιδευσε στις Κάννες με την AEGEAN.